• Laserowe leczenie bólu Szczecin cena od 50 zł

Laserowe leczenie bólu jest szybką i skuteczną metodą leczenia, która nie wywołuje skutków ubocznych. To zabieg bezpieczny i bardzo skuteczny, nie powoduje znacznego obciążenia dla organizmu.

Laserowe leczenie bólu Szczecin

Poradnia leczenia bólu Szczecin – rodzaje terapii

Aby skutecznie leczyć ból należy do problemu podejść w sposób multimodalny i wielodyscyplinarny. Konieczna będzie współpraca chirurga, fizjoterapeuty oraz lekarza zajmującego się leczeniem bólu.Tym samym, efektywność terapii wymaga działań na różnych płaszczyznach. Ważne są poziomy powstania bólu, jego przekazywanie, modulacja, a także percepcja. Można to osiągnąć za pomocą odpowiednio dobranego leczenia farmakologicznego łącznie z leczeniem interwencyjnym, obejmującym wstępne blokady diagnostyczne, które mogą mieć również działanie terapeutyczne.Jeżeli Pacjent dobrze reaguje na działanie medyczne, jeżeli wystąpi u niego nawrót, można jego przypadek zakwalifikować do zabiegu termolezji lub neurolizy. Za ich pomocą można odczuć ulgę w licznych schorzeniach i dolegliwościach. Każdy zabieg i blokada, które wykonywane są pod kontrolą ultrasonografu umożliwiają większą precyzję działań, a także zapewniają wyższą skuteczność. Dodatkowo zmniejszeniu ulega pojawienie się powikłań i komplikacji związanych z omawianymi zabiegami....

Pozytywne obserwacje kliniczne biostymulacji laserowej pozwoliły na wyprzedzenie badań mechanizmów oddziaływania promieniowania laserowego. Tworzenie się efektu przeciwbólowego, który Pacjent uzyskuje po ingerencji laseroterapeutycznej w dalszym ciągu stanowi przedmiot dyskusji oraz badań prowadzonych zarówno na terytorium Polski, jak i na terenie zagranicznych ośrodków. W założeniach istnieje teza świadcząca o procesach zachodzących na poziomie molekularnym i komórkowym, będących podstawą mechanizmu działania emitowanej przez laser wiązki promieniowania, stanowiącej rezultat rezonansowej absorpcji energii przez komórki.

Należy pamiętać, że finalny wybór sposobu ingerencji i konkretne parametry zabiegu dostosowywane są w sposób indywidualny do każdego Pacjenta z uwzględnieniem jego historii chorobowej, innych posiadanych przez niech schorzeń, leków, jakie na co dzień zażywa, jego oczekiwań względem finalnych rezultatów, a także sytuacji ekonomiczno-socjalnej.

Klinika leczenia bólu Szczecin – czym jest laser wysokoenergetyczny?

Laser wysokoenergetyczny, inaczej nazywany laserem HIL, ang. High Intensity Laserjest to w chwili obecnej najbardziej nowoczesne narzędzie stosowane w terapii leczenia bólu i biostymulacji. Dużą zaletą jego zastosowania jest komfortowość zabiegu i brak odczuwania bólu. Wykorzystanie lasera wysokoenergetycznego stanowi alternatywę dla ziemnej laseroterapii.Dzięki niemu możliwe jest całkowicie nieinwazyjne i szybkie leczenie bólu, zwyrodnień i stanów zapalnych występujących na różnych częściach ciała. Ten typ lasera wykorzystuje się także do efektywnej i miejscowej biostymulacji tkanek, przyspieszając przy tym regenerację organizmu. Wykorzystywanie lasera wysokoenergetycznego w terapii jest bardzo skutecznym rozwiązaniem ze względu na fakt, iż urządzenie to:

• Emituje wiązkę światła ze starannie dobraną długością fali i mocy –w ten sposób uzyskiwana jest optymalna proporcja pomiędzy pochłanianiem i przenikaniem wiązki, która penetruje tkanki,
    • Pozwala na działanie z mocą szczytową aż pięćdziesiąt razy większą, niż w przypadku laseroterapii zimnej,
    • Wykorzystuje się w terapii łączonej z wytwarzaniem fali uderzeniowej, co znacząco poprawia działanie przeciwbólowe prowadzonych działań terapeutycznych, dodatkowo usprawnia mikrokrążenie, a także zapewnia efekt drenażu limfatycznego, co razem stwarza idealne warunki biostymulacyjne i regeneracyjne tkanek.

Laserowe leczenie bólu kręgosłupa Szczecin – jakie są inne wskazania do zabiegu?

Laser wysokoenergetyczny może zostać wykorzystany przy szybkim łagodzeniu bólu. Dodatkowo przyspiesza procesy metaboliczne i usprawnia regenerację tkanek. Za jego pomocą stymuluje się nowe fibroblasty, dzięki czemu tworzą się nowe zasoby kolagenu, co przekłada się na bardziej sprawne stawy i innych elementów układu ruchowego.

Wskazania do zastosowania laserowego leczenia bólu laserem wysokoenergetycznym są następujące schorzenia:

• Przewlekłe, ostre i podostre stany zapalne,
    • Bóle kręgosłupa,
    • Bóle w obrębie kończyn,
    • Urazy stawów,
    • Urazy mięśni,
    • Choroby skóry,
    • Działania wspomagające rehabilitację pooperacyjną.

Laserowe leczenie bólu Szczecin - przeciwwskazania do zabiegu

Przeciwwskazania do zastosowania lasera wysokoenergetycznego i wykonania zabiegu laserowego leczenia bólu są następujące:

• Nadwrażliwość na światło,
    • Choroby nowotworowe,
    • Ciąża i okres laktacji,
    • Otwarte rany na skórze,
    • Infekcje – niezależnie od podłoża,
    • Menstruacja,
    • Epilepsja.

Laserowe leczenie bólu Szczecin - jak przygotować się do zabiegu laserem?

Laserowe leczenie bólu nie generuje konieczności wcześniejszego specjalnego przygotowania, jednak Pacjent powinien wcześniej przemyśleć dobór odpowiedniego stroju. Warto, aby ubranie było luźne i wygodne, niekrępujące ruchów. Dzięki temu z łatwością można odsłonić wybrany, leczony obszar na ciele. Ważną kwestią jest także zachowanie odpowiedniej higieny osobistej, a na sam zabieg należy stawić się z dokumentacją obrazową, wliczając w to wyniki badań obrazowych. Jeżeli kobieta przypuszcza, że może być w ciąży, powinna poinformować o tym lekarza przed zabiegiem.

Laserowe leczenie bólu Szczecin – jak wygląda rehabilitacja z wykorzystaniem lasera?

W trybach terapeutycznych lasery wysokoenergetyczne mają swoje zastosowanie na dwa sposoby:

• Pierwszym z nich jest tryb impulsowy. Ma on swoje wykorzystanie w leczeniu bólu. Podczas zabiegu Pacjenci nie odczuwają ciepła w miejscu penetracji tkanek przez laser. Jego moc jest wyższa niż podczas procesu biostymulacji. W trybie impulsowym lekarz rozpoczyna swoje działanie w odległości kilku centymetrów od miejsca, w którym Pacjent wskazuje najsilniejsze natężenie bólu, a następnie wykonuje dookoła niego koncentryczne ruchy, co oznacza, że powoli zbliża się do centrum odczuwanych dolegliwości, a następnie zatrzymuje głowicę lasera na kilka sekund. Czas zabiegu oscyluje w granicach pięciu minut.
    • Drugim sposobem jest tryb ciągły. Jest on wykorzystywany do biostymulacji tkanek oraz leczenia stanów zapalnych. Pacjenci podczas zabiegu odczuwają przyjemne ciepło w miejscach, w których laser penetruje ich tkanki. W takim przypadku lekarz przesuwa głowicę lasera ciągłym ruchem wzdłużmięśni, jakie przebiegają przez leczone miejsce. Tryb ten trwa nieco dłużej, niż tryb impulsowy. Zwykle zabieg trwa około sześciu minut.

Laserowe leczenie bólu Szczecin – korzyściwynikające z laseroterapii

Korzyści, jakie osiąga Pacjent w ramach laserowego leczenia bólu są następujące:

• Precyzyjne działanie w określonym obszarze i na głębokości,
    • Działanie przeciwbólowe,
    • Brak konieczności stosowania leków,
    • Szansa na uniknięcie inwazyjnych ingerencji chirurgicznych i powikłań z nimi związanych,
    • Długotrwałe efekty.

Laserowe leczenie bólu Szczecin – efekty leczenia

Dodatkowo, w zależności od tego, w jakim miejscu oddziałuje laser, inne są efekty terapii. Należy tutaj wyszczególnić:

• Zmniejszenie bólu mięśni – efekty Pacjent odczuwa już po pierwszym zabiegu,
    • Ograniczenie obrzęków,
    • Ograniczenie stanów zapalnych,
    • Pobudzenie procesów regeneracji chrząstek stawowych,
    • Zwiększenie dostarczania składników odżywczych przez układ krążenia,
    • Zwiększenie absorbcji produktów ubocznych przez układ limfatyczny.

1. Czy zabieg jest bolesny? +
    Laserowe leczenie bólu to zabieg bezbolesny i bezpieczny, który przynosi natychmiastowy efekt.
    3. Jakie dolegliwości mogą być leczone za pomocą laseroterapii? +
    Najskuteczniejsze efekty osiąga się, gdy stosuje się zabieg laserowy przy takich problemach jak:
    • stany zapalne ścięgien oraz stawów,
    • zespół cieśni nadgarstka,
    • bóle odcinków kręgosłupa: szyjnego, piersiowego oraz lędźwiowego,
    • kontuzje sportowe tkanek miękkich,
    • różne dolegliwości mięśniowo-szkieletowe.
    5. Jak wygląda przebieg zabiegu? +
    Laserowe leczenie bólu to zabieg, który wykorzystuje wiązkę laserową o odpowiedniej częstotliwości. Wiązka ta stymuluje wolne zakończenia nerwowe oraz inne receptory tkanki podskórnej, czego efektem jest blokowanie ścieżek w układzie nerwowym oraz natychmiastowa ulga.
    7. Jakie są zalety zabiegu laserowego usuwania bólu? +
    Laserowe leczenie bólu przede wszystkim daje szybką ulgę w bólu bez stosowania farmaceutyków. Kolejnymi zaletami są długość działania zabiegu, jego dokładność oraz brak interwencji chirurgicznej.
    9. Jaka jest cena zabiegu? +
    Cena laserowego leczenia bólu w Szczecinie to 50zł.
    2. Jakie są przeciwwskazania do zabiegu? +
    Głównymi przeciwwskazaniami do laserowego leczenia bólu są: ciąża lub menstruacja, otwarte rany i podrażnienie skóry, infekcje grzybicze, nowotwory, padaczka.
    4. Czy laserowe leczenie bólu jest bezpieczną metodą? +
    Laserowe leczenie bólu wykonane w profesjonalnym gabinecie jest metodą w pełni bezpieczną dla pacjenta. Wiązka laserowa szybko i z największą skutecznością wpływa na tkankę, redukując dolegliwości bólowe pacjenta. Użycie lasera, pozwala na precyzyjne dotarcie do miejsc, w których pacjent odczuwa ból.
    6. Czy laseroterapia jest lepsza od akupunktury? +
    Laseroterapia oraz akupunktura wykazują podobne efekty, jednak w przypadku laseroterapii nie dochodzi do naruszenia powłoki skórnej, więc jest to zabieg pod tym względem nieinwazyjny.
    8. Czy zabieg leczy również nerwobóle? +
    Poza skuteczną pomocą przy bólach mięśni czy urazach narządu ruchu, laseroterapia leczy również nerwobóle.